Διάβασα κάτι πρόσφατα σε ένα βιβλίο, που μου επιβεβαίωσε την άποψη για την (αρνητική) σχέση Femdom και πολιτισμικού περιβάλλοντος/παράδοσης.
Ο γιαπωνέζος συγγραφέας Ju'nichiro Tanizaki, ένας διάσημος νοβελίστας γνωστός για την εξερεύνηση της "σκοτεινής" και ανίερης πλευράς των ανθρώπινων επιθυμιών, της παράταιρης και παράδοξης, ήταν ένας άντρας που επιθυμούσε την υποταγή σε ένα περιβάλλον που η πλειοψηφία των γυναικών διδάσκεται την παράδοση στον άντρα ως υπέρτατο αγαθό.
Ο κυρίαρχος συμβολισμός του γυναικείου προτύπου στην Ιαπωνία είναι η πιστή, καλή, τίμια παντοτινή σύντροφος για έναν άντρα, με υποτακτική συμπεριφορά απέναντί του, με συνέπεια ο Tanizaki να ασφυκτιούσε αναζητώντας μία Κυριαρχική και σκληρή γυναίκα στην οποία θα υποτασσόταν τελικά. Ποδολάγνος επίσης (ένα του έργο ονομάζεται Fumiko's legs) αναζήτησε τη λύτρωση στη διανοητική και καλλιτεχνική του αφοσίωση στο δυτικό κόσμο, τουλάχιστον για ένα διάστημα, η οποία Δύση του φαινόταν ένας παράδεισος που εκεί θα έβρισκε αυτό που επιθυμούσε.
Αποσπάσματα από The Tattooer
"To his sharp eyes a human foot was as expressive as a face.
This indeed was a foot to be nourished by men's blood, a foot to trample on their bodies."
"Tanizaki's foot fetishism is often coupled with his ideal of the beautiful but cruel woman. The slavish worship of
cruel women is a frequent theme in Tanizaki's writings...Unfortunately, there was almost no chance of finding a Japanese
woman who would behave so cruelly...Tanizaki married in 1915. It didn't take him long to begin behaving atrociously toward his wife, apparently because of her overly close resemblance to the traditional Japanese ideals of a good wife."
Νομίζω πως ενδόμυχα παίζει και να ήθελε να τη θυμώσει, φερόμενος τόσο άσχημα απέναντι στη σύζυγό του, σε μία προσπάθεια ίσως όχι μόνο να εκφράσει το αδιέξοδο και τον θυμό του, αλλά γιατί ήθελε να τον "τιμωρήσει" γι αυτή του τη συμπεριφορά.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tanizaki#Postwar_period