Ανακοινώθηκε το πλήρες σκεπτικό της απόφασης του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού σχετικά με την υπόθεση κατασκοπίας υπερ της Renault από τον πρώην μηχανικό της McLaren, Philip Mackereth. Το σκεπτικό της απόφασης είναι συνολικά 7 σελίδες, από τις οποίες θα σας παρουσιάσουμε τα βασικότερα σημεία.
”Η Renault ενημέρωσε τη McLaren για τη διαρροή στις 07/09/2007 πως ο Philip Mackereth είχε φέρει μαζί του συγκεκριμένα στοιχεία που ανήκαν στη McLaren, όταν προσλήφθηκε στη Renault το Σεπτέμβριο του 2006. Η McLaren έκανε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προς τη FIA ώστε να εξεταστεί η υπόθεση ενδελεχώς.”
”Από τις καταθέσεις των μαρτύρων ενώπιον του συμβουλίου, ήταν σαφές ότι μηχανικοί της Renault εξέτασαν 4 σχέδια που τους έδειξε ο Mackereth, κάτι που αποτελεί παράβαση του άρθρου 151(c) του Διεθνούς Αγωνιστικού Κανονισμού της FIA.”
”Ο Mackereth φεύγοντας από τη McLaren πήρε μαζί του αρκετές πληροφορίες, ανάμεσα στις οποίες ήταν κι εμπιστευτικά έγγραφα. Το συμβούλιο ενδιαφέρεται για τα στοιχεία που τελικά ήρθαν σε γνώση της Renault, όχι όμως για αυτά που είχε στην κατοχή του Mackereth, καθώς μόνο τα πρώτα θα είχαν επίπτωση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1.”
”Από τα 4 σχέδια που έδειξε ο Mackereth σε διάφορους μηχανικούς της Renault, μόνο 1 είχε σημασία για την τελευταία. Το τέταρτο σχέδιο, του εξαρτήματος που ονομάζεται ΅j-damperΆ η Renault το χρησιμοποίησε ώστε να κηρυχθεί το παράνομο. Αυτό δείχνει πως το σχέδιο δεν έδωσε αρκετές πληροφορίες στη Renault ώστε να κατανοήσουν πως λειτουργούσε.”
Ο Mackereth συνολικά πήρε 33 αρχεία τα οποία αποθήκευσε σε 11 δισκέτες. Σε αυτά τα αρχεία υπήρχαν και 18 σχέδια, καθώς και άλλα στοιχεία, ακόμα και προσωπικά στοιχεία του. Επιπλέον, έστειλε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο σπίτι του ένα αρχείο που ονομαζόταν ΅peak2.tifΆ.”
”Μετά την πρόσληψή του στη Renault, ο Mackereth ζήτησε από το ΙΤ τμήμα της Renault να ανεβάσουν τα αρχεία που υπήρχαν στις 11 δισκέτες στα πληροφοριακά συστήματα της Renault, χαρακτηρίζοντάς τα ως προσωπικά στοιχεία. Η Renault απέδειξε ότι τα στοιχεία τα οποία μπήκαν στα πληροφοριακά συστήματα, συνολικά ήταν 207 σελίδες από τις οποίες 108 αφορούσαν τη McLaren.”
”Από την κατάθεση του Mackereth, η McLaren φέρεται να έμαθε για τη διαρροή των πληροφοριών από ένα μηχανικό της Renault που πήγε στη McLaren. Μόλις το έμαθε, ενημέρωσε τη διοίκηση της Renault. Ο Τεχνικός Διευθυντής της ομάδας, Bob Bell, διεξήγε προκαταρκτική έρευνα τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στη McLaren και τη FIA.“
”Σε όλες τις ερωτήσεις της McLaren, η Renault απαντούσε άμεσα και γραπτώς παρέχοντας περισσότερες πληροφορίες και διευκρινήσεις, ενώ ανεξάρτητοι ειδικοί σε πληροφοριακά συστήματα είχαν πρόσβαση στα συστήματα της Renault και του ίδιου του Mackereth.“
”Συνολικά το ΠΣΜΑ θεωρεί πως η διοίκηση της Renault ενήργησε ως όφειλε αμέσως μόλις της έγινε γνωστή η διαρροή. Αν κι ο Mackereth είχε στην κατοχή του σημαντικό όγκο πληροφοριών μόνο 4 στοιχεία παρουσιάστηκαν σε προσωπικό της Renault.”
”2 τουλάχιστον άτομα είχαν ένα σχέδιο του συστήματος καυσίμου της McLaren, περιλαμβανομένου και του αρχιμηχανικού της ομάδας, Densham. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι δεν το χρησιμοποίησε ποτέ, ενώ του ζητήθηκε από τον Mackereth τον Σεπτέμβριο του 2007 ώστε να το καταστρέψει. Η Renault ισχυρίζεται πως το σχέδιο δεν της ήταν χρήσιμο, δεδομένου ότι χρησιμοποιεί μία εντελώς διαφορετική δομή, ενώ ταυτόχρονα δεν έχει μηχανολογική αξία, αφού είναι απλά ένα σχεδιάγραμμα κι όχι πλήρες σχέδιο. Η τεχνική επιτροπή της FIA συμπέρανε ότι δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερα σημαντική ομοιότητα ανάμεσα στα συστήματα καυσίμου της Renault, από το 2006 και μετά και της McLaren.”
”Το σχέδιο του κιβωτίου ταχυτήτων, το είδαν ο αρχιμηχανικός της ομάδας κι ο Κος Osgood, επικεφαλής του τμήματος μετάδοσης. Ο Κος Osgood ισχυρίζεται ότι είδε το σχέδιο καθαρά από ακαδημαϊκό ενδιαφέρον, αλλά δεν του ήταν χρήσιμο, δεδομένου πως είχε ήδη σχεδιάσει το κιβώτιο που η ομάδα θα χρησιμοποιούσε το 2007 αλλά και το 2008. ”
”Όσον αφορά το σύστημα j-damper, ο Mackereth το έδειξε στους μηχανικούς της Renault μετά τον Ιούλιο του 2006, όταν τα συστήματα mass dampers κρίθηκαν παράνομα από τη FIA και τις δηλώσεις του Ron Dennis πως η McLaren έχει ήδη εναλλακτική νόμιμη πρόταση. Η Renault όντως κατέθεσε πρόταση για τη νομιμότητα του συστήματος κι από την ερώτηση που κατέθεσε είναι προφανώς πως δεν έχει κατανοήσει την αρχή λειτουργίας του συστήματος. Επιπλέον, το τεχνικό τμήμα της FIA διαβεβαίωσε πως το j-damper δεν έχει χρησιμοποιηθεί από τη Renault, ενώ τα αμορτισέρ της ομάδας προέρχονται από εξωτερικό προμηθευτή.”
”Τα στοιχεία που η Renault είχε στην κατοχή της μέχρι στιγμής ήταν μονοδιάστατα. Το ΠΣΜΑ όμως πως το βασικότερο στοιχείο ήταν το αρχείο ΅21aspec.tifΆ που έστειλε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ο Mackereth στον προσωπικό του υπολογιστή. Το αρχείο ήταν μία αποτύπωση της οθόνης γιατί το πρωτότυπο αρχείο, που ονομάζεται ΅MP4-22A Technical SpecificationΆ δεν μπορεί να εκτυπωθεί ή αποθηκευθεί.”
”Το ΠΣΜΑ δεν έχει στοιχεία που να δείχνουν ότι το αρχείο παρουσιάστηκε, δόθηκε, εκτυπώθηκε ή χρησιμοποιήθηκε από κάποιον στη Renault, εκτός του Mackereth.”
”Οι πληροφορίες που είχε στην κατοχή του ο Mackereth μετά την αποχώρησή του από τη McLaren είναι μία συνηθισμένη τακτική ανάμεσα στους μηχανικούς της F1. Δεν ήταν πληροφορίες που είχαν συνεχή ροή, ενώ δεν υπάρχει απόδειξη για ροή πληροφοριών ή πρόσβαση σε τρέχοντα στοιχεία της McLaren.”
”Η Renault, αν κι υπάρχουν αποδείξεις πως σημαντικά στελέχη της ήξεραν πως είχαν στην κατοχή τους σχέδια της McLaren και δεν το ανέφεραν στους προϊσταμένους τους, πήρε μέτρα προς τη σωστή κατεύθυνση, πριν αποκαλυφθούν οι πράξεις του Mackereth.”
Πηγή
http://www.f1net.gr