no_taboo , εάν είδες και το ρεπορτάζ του Εξάντα επάνω στο θέμα , θα κατάλαβες ότι ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ οι φυλές να συνεχίσουν το αποτρόπαιο αυτό έθιμο αν και υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις απο ξένους οργανισμούς στην περιοχή .
Ναι, τον είδα τον Εξάντα και ναι, κατάλαβα ότι αυτοί που επιτρέπεται να μιλήσουν από τις φυλές, συμφωνούν! Επίσης καταλαβαίνω ότι οι υπόλοιποι δεν έχουν το μορφωτικό υπόβαθρο να συνειδητοποιήσουν ότι αυτό που μας δίδεται από τους προγόνους μας πρέπει να εφαρμόζεται, αφού περάσει από την κριτική μας σκέψη και δεν είναι πανάκεια!
Δεν εξέφρασα ακόμα άποψη επι του θέματος , όπως γράφεις παραπάνω οπότε δεν χρειάζεται να με συγχωρέσεις ακόμα .
Μα σου είπα ότι αστειεύομαι, δεν το είπα;;;;;
Απλώς εξέφρασα ένα δίλημμα που όποιος θέλει να καλείται απελευθερωμένος , σύχρονος , ανεκτικός στην διαφορετικότητα των λαών και των πολιτισμών που η νέα τάξη θέλει να συνυπάρξουν κάτω απο την ίδια στέγη, πρέπει να απαντήσει .
Είμαστε έτοιμοι να αποδεχθούμε την κλειτοριδοεκτομή ώς πολιτιστική - θρησκευτική ιδιαιτερότητα την οποία πρέπει όχι μόνο να αποδεχθούμε ( όπως την περιτομή πχ) αλλά και να "πολεμήσουμε" για να την διατηρήσουν ώς πολιτιστικό , μοναδικό, χαρακτηριστικό ή απλως θα αποδείξουμε ότι οι άνθρωποι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ και κάποιοι είναι βάρβαροι που θέλουν "πεφωτισμό" απο κάποιο ΑΝΩΤΕΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ...
Δεν είμαι ούτε πολιτισμένος, ούτε σύγχρονος, ούτε σε καμία περίπτωση οπαδός της νέας τάξης πραγμάτων, εάν όλα αυτά έχουν την έννοια που θέλεις να τους δώσεις! Πιστεύω στην ισότητα όλων των ανθρώπων μέσα στη διαφορετικοτητά τους! Ισότητα όμως όχι με απελευθερώσεις τύπου Ιράκ, αλλά με αποδοχή της διαφορετικότητας του καθενός, την αναγνώριση των θετικών του στοιχείων και τη δίκαιη και από θέσεως ισότητας ανταλλαγή αυτών!
Μου αρέσει αυτό που λέω να το στηρίζω και πρακτικά γι' αυτό και ανέφερα το υπεραπλουστευμένο παράδειγμα της μόρφωσης! Στην πραγματικότητα, κατά τη γνώμη μου, αρκεί να τους αφήσουμε επιτέλους ελεύθερους (ουσιαστικά όμως) από την πέραν των πέντε αιώνων δουλεία τους και θα βρουν το δρόμου τους!
Προσωπικά πιστεύω ότι εκ των πραγμάτων (και των πρακτικών) υπάρχουν ανώτεροι πολιτισμοί πχ ο Αρχαίος Ελληνικός που μέσω του Διαφωτισμού οδήγησε στον Ευρωπαϊκό και υπάρχουν και κατώτεροι πολιτισμοί και άνθρωποι που είτε δεν επιδέχονται αλλαγή είτε δεν επιθυμούν να συμβαδίσουν ....
Όχι, κατά την άποψή μου, δεν υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι πολιτισμοί! Υπάρχουν πολιτισμοί που λόγω της γεωγραφικής τους θέσης και της δεδομένης κοινωνικοϊστορικής συνθήκης κατόρθωσαν να εξελιχθούν πριν από τους υπόλοιπους και έτσι, όταν κάποια στιγμή συναντήθηκαν "φρόντισαν" να τους "εκπολιτίσουν" οι ίδιοι, ώστε να τους κρατήσουν για πάντα σε σημείο που θα μπορούν να τους χρησιμοποιούν κατά τα οικονομικά τους συμφέροντα! Αλήθεια, πιστεύεις πραγματικά ότι οι πολιτισμοί της Αφρικής έχουν προοδεύσει ελεύθερα πολιτιστικά τα τελευταία 800 χρόνια; Επίσης αναρωτιέμαι, τι θα γίνονταν οι άνθρωποι αυτοί, αν πραγματικά τους αφήναμε μόνους; Το έχεις σκεφτεί;
Αυτά! Θεωρώ δε ότι έφτασα στην αυτογνωσία ως προς τούτο, παρόλο που απαντώ διαφορετικά από εσένα...
entos:
(Το τονίζω, γιατί το μήνυμα γράφτηκε παράλληλα με το δικό μου και το είδα μετά, οπότε κάνοντας τροποποίηση συνεχίζω την εξαιρετική συζήτηση που ξεκινάς...)
ΑΠΙΘΑΝΑ τα ερωτήματά σου! Απίθανος και ο προβληματισμός σου!
Μου θυμίζει το γνωστό επιχείρημα περί υπάρξεως του Θεού...
Δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό που ρωτάς! Τουλάχιστον όχι μία που να έχω βρει εγώ!
Αυτό που σίγουρα μπορώ να σου πω είναι ότι από τα δικά σου ερωτήματα, που τα έχω πολλές φορές αναρωτηθεί κι εγώ, ξεκινά η άποψή μου σχετικά με την ανάγκη ύπαρξης κάποιου είδους πίστης σε μία κοινωνία, ώστε να υπάρχει ισορροπία! Αδιαφορώ για το αν είναι πίστη σε ένα υπέρτατο ον ή μία εθνική οντότητα ή μία πολιτική θεωρία! ΠΡΟΣΟΧΗ! Δε μιλώ για μισαλλοδοξία! Δε μιλώ για έλλειψη ανεκτικότητας! Όχι! Μιλώ για μία κοινωνία που έχει τα δικά της ιδανικά, ένα από τα οποία είναι και η ελευθερία του ατόμου να πιστεύει σε ό,τι θέλει! Αυτή η κοινωνία έχει περάσει από την απαραίτητη ιστορικά (τελικά) διαδικασία των ακροτήτων και είναι έτοιμη να δεχθεί κι άλλες απόψεις μέσα της και να τις υιοθετήσει με τρόπο δημιουργικό, αποτρέποντας συγχρόνως τη δημιουργία ακραίων ομάδων.