Μετά από αίτηση ενός γνωστού μου, εγώ λέει που ασχολούμαι με περιέργους χώρους, αν μπορώ να του βρω άλογο! για να τον πηδήσει, φυσικά και δεν μπορούσα να τον βοηθήσω, παρόλα αυτά μου γεννήθηκε η απορία και το έψαξα στο ιντερνέτ, δείτε τι βρήκα.
Η κτηνοβασία αποτελεί μία ακραία σεξουαλική διαστροφή. Πρόκειται για τη σεξουαλική επαφή με ζώο(π.χ. άντρας με άλογο ή γυναίκα με σκύλο). Όσο και αν προκαλεί εντύπωση η ύπαρξη της συγκεκριμένης διαστροφής, δεν είναι λίγα τα άτομα γύρω μας που την έχουν εκδηλώσει κατά τη διάρκεια της ζωής τους
Η διαστροφή αυτή (κτηνοβασία) είναι γνωστότατη από αρχαιότατους χρόνους και γι’ αυτό στην Μένδη (= τράγος και Παν της Αιγύπτου) ο Ηρόδοτος (ΙΙ, 46) αναφέρει «εἰς ἐπίδειξειν ἀνθρώπων ἀπικομένους» έρωτας προς τον εκεί λατρευόμενο τράγο (κατά τον Dukaure ίσως γίνονταν με την ελπίδα γονιμοποιήσεως τον γυναικών) πράγμα που βεβαιώνει ο Στράβωνας και ο Πλούταρχος
Ένα χαναανίτικο κείμενο της Ugarit αναφέρει ότι ο ανθρωπόμορφος ψευτοθεός Βαάλ, πηγαίνοντας στον κάτω κόσμο είχε ερωτικές περιπέτειες με μια μικρή αγελάδα: «Ο κραταιός Βαάλ περιποιείται τον εαυτό του. Επιθυμεί ένα μοσχαράκι στο Dubr. Μια μικρή αγελάδα στο Shihlmemat. Ξαπλώνει μαζί της 77 φορές [...] 88 φορές» (Πηγή: James B. Pritchard, Ancient Near Eastern Texts, Relating to the Old Testament, with supplement, Princeton UP: 1969, 3rd edition, p.139).
Ήθη κι έθιμα της Ελλάδας που ίσως δεν τα γνωρίζουμε πολλοί...
Υπάρχουν και διαβάζοντάς τα, ίσως σοκάρουν μερικούς.
Προσοχή σε ότι ακολουθεί (που είναι ένα μικρό δείγμα).
Η γαλλίδα εθνολόγος διαπιστώνει ότι ακόμα και σήμερα, το ζώο που προτιμούν οι νέοι γι' αυτή την διαβατήρια τελετή είναι η γαϊδούρα, "το πλησιέστερο ζώο προς τον Διόνυσο". Όσο για την τεχνική που ακολουθείται για τη συνουσία με τη γαϊδούρα, η Anest παρατηρεί ότι ακολουθείται ο ίδιος τρόπος στην Κύπρο και την Κρήτη: "Διαλέγουν ένα κατωφερές επίπεδο (με κλίση περίπου 30%) και σωρεύουν μεγάλες πέτρες. Όταν το βουναλάκι με τις πέτρες φθάσει στο απαραίτητο ύψος (περίπου 30 εκ.), ακινητοποιούν το ζώο μπροστά σ' αυτό το σκαλοπάτι εισόδου. Δένουν τα τέσσερα πόδια της γαϊδούρας με ένα σκοινί, έτσι ώστε το ζώο να μην μπορεί να μετακινηθεί ούτε να κουνήσει. Ένα από τα αγόρια της ομάδας κρατά τη γαϊδούρα από το σκοινί στο λαιμό της και ένα δεύτερο της σηκώνει την ουρά. Το ύψος του σωρού με τις πέτρες αυξομειώνεται με πρόσθεση ή αφαίρεση, ανάλογα με το ύψος του αγοριού που συνουσιάζεται με το ζώο."
Πώς συγχωρείται το αμάρτημα της κτηνοβασίας
Μια έμμεση επιβεβαίωση των θεωριών της Marie-Christine Anest ότι η ομαδική κτηνοβασία συμπεριλαμβάνεται στις παραδοσιακές ελληνικές τελετές μύησης του αγοριού στον κόσμο των αντρών έχουμε και από τους κανόνες της εκκλησίας μας. Ο Κανών ΙΣΤ' της Εν Άγκυρα Τοπικής Συνόδου, η οποία συνήλθε το έτος 315, διακρίνει σαφώς τους ανήλικους από τους ενήλικους κτηνοβάτες. Τους πρώτους τους αντιμετωπίζει με σχετική επιείκεια, ενώ τους δεύτερους με αυστηρότητα. "Όσοι έπεσαν ή πίπτουν εις αμαρτίαν με τα άλογα ζώα, και έπραξαν την λεγομένην κτηνοβατίαν, προστάζει ο παρών Κανών να μη κανονίζονται όλοι παρόμοια, αλλ' εκείνοι μεν οπού ήμαρτον με αυτά μερικές φορές, προ του να γένουν είκοσι χρόνων, και χωρίς να έχουν γυναίκας, ούτοι δεκαπέντε χρόνους να κάμουν εις τον τόπον των υποπιπτόντων, και πέντε χρόνους να στέκονται μαζύ με τους πιστούς εν τη Εκκλησία συμπροσευχόμενοι, και μετά ταύτα να μεταλαμβάνουσι. Πρέπει δε να εξετάζεται και η εν τη μετανοία ζωή αυτών, και ει μεν με θερμότητα μετανοούν, να κανονίζονται συγκαταβατικότερα, ει δε αμελώς, να μη λαμβάνουσι καμίαν συγκατάβασιν. Εάν δε ούτοι πολλότατες φορές και με υπερβολήν έπεσαν εις την άλογον ταύτην αμαρτίαν της κτηνοβατίας, ας κάμνουν εις τους υποπίπτοντας χρόνον μακρόν. Και ούτοι μεν έτσι συγκαταβατικά να κανονίζονται, και διά την νεαράν ηλικίαν των, κατά την οποίαν ανάπτει η της επιθυμίας φλοξ, και δια την αφροσύνην αυτών. Εκείνοι δε οπού, και υπέρ τους είκοσι χρόνους της ηλικίας όντες, και γυναίκες έχοντες, εις το μιαρόν αυτό αμάρτημα έπεσαν, εικοσιπέντε χρόνους μεν ας υποπίπτουν, και πέντε χρόνους δε ας συμπροσεύχονται με τους πιστούς, και ούτω μετά τους τριάκοντα χρόνους αυτούς ας μεταλαμβάνουν. Εκείνοι δε οπού υπέρ τους πεντήκοντα χρόνους όντες, και γυναίκας έχοντες, εις κτηνοβατίαν έπεσαν, μόνον εις τον θάνατόν τους ας μεταλαμβάνουν, και όχι άλλην φοράν. Ουδεμίαν γαρ αιτίαν έχουσιν ούτοι να προφασισθούν ως οι ανωτέρω, ούτε το νεαρόν της ηλικίας, ούτε το αστήρικτον του φρονήματος." ("Πηδάλιον. Απαντες οι Ιεροί και Θείοι Κανόνες." εκδ. Αστήρ, Αθήναι 1957)
(Ελευθεροτυπία, 12/10/1997)
ΕΛΕΥΘΕΡΗ Η ΚΤΗΝΟΒΑΣΙΑ ΣΤΗ ΔΑΝΙΑ
Κοπεγχάγη: Δεν υπάρχει ανάγκη για απαγόρευση της κτηνοβασίας, εκτός και αν προορίζεται για πορνογραφικές ταινίες ή άλλα πορνογραφικά θεάματα. Αυτό υποστηρίζει το Συμβούλιο Κανόνων Συμπεριφοράς προς τα Ζώα της Δανίας. Πρόκειται για ένα όργανο που συνέστησε το υπουργείο Δικαιοσύνης της χώρας για να καταρτίσει τον σχετικό κατάλογο συμπεριφοράς προς τα ζώα. Μόνο ένα από τα 10 μέλη του Συμβουλίου πιστεύει ότι η κτηνοβασία θα πρέπει να απαγορευθεί. Η πλειοψηφία υποστήριξε ότι οι ισχύοντες νόμοι προστατεύουν επαρκώς τα ζώα.
Και για να κλείσω κάπως ποιο χάλαρα…..
Έκανε τη βόλτα του ο τύπος στον ήσυχο αγροτικό δρόμο κι εκεί που πήγαινε, τσουπ, του ξεπετάγεται ένα κοτοπουλάκι. Δεν πρόλαβε να το αποφύγει, το χτυπάει και το
κοτοπουλάκι εξαφανίζεται μέσα σ' ένα σύννεφο από πούπουλα και φτερά.
Σταματάει, πάει στο παρακείμενο αγρόκτημα, χτυπάει την πόρτα, βγαίνει ο αγρότης.
- Λυπάμαι πολύ, λέει ο οδηγός, αλλά σκότωσα ένα κοτοπουλάκι σας και θέλω να σας το αντικαταστήσω.
- Κάνε ό,τι καταλαβαίνεις, λέει ο αγρότης. Οι κλώσες είναι στο κοτέτσι, πίσω απ' το
σπίτι.