Τι λέτε ρε που θα φύγετε; Πώς διάολο καταφέρατε να μαλώσετε γαμώ το φελέκι μου, μου λέτε;
Επιβάτη, σ' ευχαριστώ για την απάντησή σου, αλλά έχω πολύ σοβαρή ένσταση εδώ, ένσταση που πηγάζει από την ίδια την εξέλιξη του ηλίθιου είδους μας. Το έχω ξαναγράψει, η εκάστοτε καθεστηκυία τάξη είναι αυτή που καθορίζει τι είναι ηθικά αποδεκτό και τι απορριπτέο και στη βάση αυτού διαμορφώνεται το κάθε φορά ισχύον δίκαιο (γραπτό και άγραφο). Υπό αυτήν την έννοια δεν υπάρχουν σε κάθε χρόνο, ούτε σε κάθε τόπο κοινά προστατευόμενα αγαθά, για παράδειγμα η διγαμία σήμερα, 26/5/2011 διώκεται ποινικά στην Ελλάδα την ίδια στιγμή που μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα Ανατολικότερα είναι νομικά και ηθικά αποδεκτή. Ομοίως η ομοφυλοφιλία στην αρχαία Ελλάδα ήταν αποδεκτή, τη στιγμή που στον ίδιο χώρο, κάποιους αιώνες μετά θεωρείται ηθικά κολάσιμη (όχι από εμένα, μη μου αρχίσετε τα άσχετα!!!). Σε
κάθε χρόνο και χώρο όμως υπάρχουν δύο αξίες, η προσβολή των οποίων είναι ηθικά και νομικά κολάσιμη: η ανθρώπινη ζωή και υγεία και η ιδιοκτησία (με την ευρεία της έννοια)! Αυτό δε συνέβη τυχαία. Δείχνει ότι οι δύο αυτές αξίες είναι συνυφασμένες με την ανθρώπινη φύση. Κανείς δε θέλει να χάσει τη ζωή του ή να του βλάψουν την υγεία του, όπως και κανείς δε θέλει να του πειράξουν την ιδιοκτησία του. Και όταν λέω κανείς, το εννοώ! Από τα πρώτα κείμενα που μας σώζονται προκύπτει το θέμα. Με τη σειρά του αυτό οδηγεί αβίαστα στο συμπέρασμα ότι η τάση του ανθρώπου να αποκτήσει ιδιοκτησία είναι έμφυτη, όχι επίκτητη, δημιουργημένη από κάποιο πολιτικό ή κοινωνικό σύστημα. Το αυτό συμβαίνει και με το αντίστροφο, με την τάση δηλαδή του ανθρώπου να αποκτήσει αυτό που έχει ο δίπλα του. Το πού θα φτάσει, για να το κάνει εξαρτάται από την ίδια την ηθική του υπόσταση. Θεωρώ όμως πρακτικά αδύνατο να γίνουμε όλοι "τόσο καλοί άνθρωποι", ώστε να σκεφτόμαστε ότι πρέπει να κάνουμε υπομονή και να δουλέψουμε όσο ο δίπλα μας, για να πάρουμε το δικό μας FIAT, αντί να το αποσπάσουμε διά της βίας! Συνεπώς δεν αντιλαμβάνομαι πώς, ποιος μηχανισμός είναι αυτός που θα σταματήσει το συγκεκριμένο άνθρωπο από τη συγκεκριμένη πράξη!
Πέραν τούτου η απάντησή σου μου γεννά κάποιες άλλες απορίες (αυτό είναι εξάλλου και το νόημα της συζήτησης!): Κατ' αρχάς δέχομαι ότι το σύστημα που περιγράφεις αναφέρεται σε μία κοινωνία, όπως η Ελληνική. Αντιλαμβάνομαι την αντίφαση που προκύπτει από τη χρήση ενός εθνικού προσδιορισμού σε μία αναρχική κοινωνία, αλλά κάπως πρέπει να το φέρω στο σήμερα και στο εδώ, ώστε να το συζητήσουμε ελαφρώς πρακτικότερα. Λες ότι όλοι θα έχουμε τα ίδια υλικά αγαθά, τα οποία -φαντάζομαι- ότι θα είναι τα βασικά, τα απολύτως αναγκαία! ΟΚ! Γνωρίζοντας όμως το μόνο μέρος του κόσμου στο οποίο ξεκίνησε να εφαρμοστεί αντίστοιχη θεωρία και πώς αυτή κατέληξε στην πράξη, σε ρωτώ δύο πράγματα: 1) Δεν είναι μία μορφή ισοπέδωσης αυτό; Δηλαδή εσύ που θα δουλεύεις σαν το σκυλί κι εγώ που θα ξύνομαι, θα μένουμε σε σπίτι ίδιων τετραγωνικών και θα μοιραζόμαστε τον ίδιο αριθμό κουπονιών για τρόφιμα; Γιατί μη μου πεις ότι θα εξαλειφθεί και η οκνηρία! Αυτό είναι αδύνατον!!!! και 2) Ποιος θα ξεκινήσει να μου το διδάξει αυτό; Υποθέτω κάποιος που το γνωρίζει, ναι, αλλά πώς δε θα μου κατσικωθεί στο κεφάλι ως σωτήρας - δάσκαλος - φωστήρας αυτός; Τι θα τον συγκρατήσει;
Το παράδειγμα της Καταλονίας είναι ευπρόσδεκτο, αλλά... φίλε Επιβάτη, σου θυμίζω ότι μιλάμε για μία μικρή κοινωνία ανθρώπων, η οποία είχε έναν ξεκάθαρο εχθρό, εφόσον βρισκόταν σε εμπόλεμη κατάσταση και ένα μεγάλο ζήτημα εθνικής ανεξαρτησίας! Παράγοντες δηλαδή που ευνοούν την αλληλεγγύη!
Strangefuck, χαίρομαι που βαριέσαι να γράψεις εσύ και λες ότι θα τα γράψω εγώ...
Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί σε δυσκολεύει! Κα-γκου-ρο-μα-μώ-σαυ-ρος! Ήμαρτον! Δεν είναι και ωτορινολαρυγγολόγος!
αδυνατο. αδυνατο να μην υπαρχει καλυτερο αυτοκινητο. Εξελικτικα, φυσικα οπως και να το δεις. Ο ενας θα βαψει το τασακι μπλε και αμεσως εχεις κατι διαφορετικο και καλυτερο ισως.
Εδώ θα συμφωνήσω, αλλά... θα είναι χαρά μου να αλλάξω άποψη!
ΥΓ: καθε φορα που διαβαζω το τιτλο του θεματος μου ρχεται στο μυαλο το "σ εχει φαει η καλοσυνη κι εμπιστοσυνη, αλλον αγαπαει μα αλλος τη γαμαει και χυνει!"