Η «Ποδολαγεία στην Τέχνη» κοινοποίησε ένα πρωτότυπο και ποιοτικό υλικό, ξεπέρασε τις 5.100 views και προκάλεσε το ενδιαφέρον σε κάποια από τα μέλη του forum. Είναι καιρός να κλείσει με ένα μικρό αφιέρωμα σε ένα Γάλλο ζωγράφο του 19ου αιώνα, για τον οποίο έχει γίνει μια συζήτηση για ενδεχόμενη ποδολαγνική αδυναμία του.
Πρώτο μέρος σήμερα:
[Ι]
Πρόκειται για τον William-Adolphe Bouguereau (1825–1905) που ήταν Γάλλος κλασικιστής ζωγράφος. Στη διάρκεια της ζωής του απόλαυσε μεγάλη αναγνώριση στην πατρίδα του και στις ΗΠΑ. Έχει ενδιαφέρον γιατί παράπλευρα στις αισθητικές αποτιμίσεις του έργου του έχει αναπτυχθεί η συζήτηση για το αν ο ίδιος ήταν ποδολάγνος. Αυτό γιατί ζωγράφισε πολλές ξυπόλητες γυναίκες και κορίτσια, στα μυθολογικά/θρησκευτικά του έργα και, κυρίως, στα πάμπολλα ρεαλιστικά, που απεικόνιζαν σύγχρονες γυναίκες και επίσης γυναίκες του λαού. Φυσικά όλη η ζωγραφική από την Αναγέννηση μέχρι τον ρομαντισμό είναι γεμάτη με ξυπόλυτες γυναίκες. Γιατί ειδικά ο Bouguereau δημιούργησε αυτές τις υποψίες;
Θα έλεγα για πολλούς λόγους οι οποίοι συνοπτικά είναι οι ακόλουθοι: Πρώτα απ όλα είχε ζωγραφίσει πάρα πολλά έργα (πάνω από 800) στα οποία οι ξυπόλυτες γυναίκες αντιπροσωπεύουν πολύ μεγάλο μεγάλο ποσοστό. Αν στα μυθολογικά και θρησκευτικά θέματα το γυμνό πόδι δικαιολογείται, δεν συμβαίνει το ίδιο στα ρεαλιστικά έργα, όπου στις απεικονίσεις του Bouguereau απουσιάζουν συστηματικά τα υποδημένα πόδια.
Δεύτερον είχε μια πολύ καλή τεχνική να ζωγραφίζει το ξυπόλυτο πόδι, σε πολλά έργα του μάλιστα αυτό τονίζεται ιδιαίτερα γιατί το μοντέλο του ασχολείται με αυτό ή το κρατά. Στα δύο από τα τρία έργα που ακολουθούν αυτο φαίνεται καλύτερα:
Πρόκειται για «Το κύμα» (1896), «Το μπάνιο» (1879) και το «Μετά το μπάνιο» (1875):
Να σημειώσουμε ότι στην ιστορία της ζωγραφικής ανάμεσα στα εκατοντάδες έργα με γυμνά γυκαικεία πόδια, ελάχιστα επικεντρώνουν σε αυτά και πάντοτε όταν αναπαριστούν σκηνές προσωπικής τουαλέτας (πλύσιμο, πεντικιούρ κλπ). Ωστόσο, παίζει ο Bouguereau να έχει ζωγραφίσει περισσότερα έργα που επικεντρώνουν στο γυμνό πόδι απ΄όλους τους άλλους ζωγράφους και όχι μόνο σε σκηνές προσωπικής περιποίησης.
[à suivre]